Thursday, February 17, 2011

Sayang, Cinta dan kasih...

Memang indah jika kita berada dalam dunia tiga perkataan itu. Sayang, cinta dan kasih ataupun boleh diringkaskan dalam satu alam yang diberi nama "percintaan" adalah suatu ikatan tigasegi yang memperkuatkan sesuatu hubungan. Sesuatu hubungan yang dimaksudkan itu adalah berkaitan antara dua hati yang mungkin dilamun satu perasaan yang sangat-sangat luarbiasa. Bagi yang baru pertamakali merasainya inilah saat-saat yang payah untuk dibendung dan sukar untuk diterjemahkan dengan perkataan mahupun lukisan. Dengan perkataan keramat itu juga, apa sahaja sanggup dilakukan demi mencapai segala turutan dan tuntuan kemahuan antara dua hati yang dilamun alam "percintaan". Namun, disebalik keindahan alam "percintaan" itu terselit juga kepedihannya. Kepedihan???...
Ya! kepedihan... 

Dalam hidupku, tidak pernah memperolehi cinta sebenar... seringkali dikecewa dan dipermainkan perasaan. Jika ada sekalipun, ianya tidak sampai kekemuncaknya. Perit memang perit kehidupan aku untuk mencari cinta yang aku perlukan. setiapkali pertemuan cinta itu pasti berakhir dengan kekecewaan. mungkin ianya berpunca dari faktor kekurangan aku ataupun dari penampilan aku?. Mungkin juga itulah penyebabnya, memandangkan aku tidaklah sekacak dan sehensem selebriti-selebriti yang menjadi kegilaan semua yang melihat, aku diletakkan gred yang tersangatlah rendah dan terus dipandang sebelah mata.

No comments:

Post a Comment